ایده

۱۰۰ ایده کسب و کار موفق که می توانید همین امروز شروع کنید-بخش چهارم

17ایده کسب و کار موفق سلامت و تناسب اندام

هزار و یک … هزار و دو … ببخشید در حال ورزش بودم. اگر شما هم در زمینه‌ی تناسب اندام و علوم بهداشت و تغذیه صاحب علم و تجربه هستید، این بخش حتما به دردتان می‌خورد.

۶۱. مربی شخصی

من به مربی شخصی‌ام ساعتی ۵۰ پوند دستمزد پرداخت می‌کنم. اگر مدرک مربیگری دارید، به باشگاه محل‌تان سر بزنید و در خصوص چند و چون فعالیت در آن‌جا به عنوان یک مربی شخصی تحقیق کنید. نیازی به داشتن مکان یا تجهیزات خاص وجود ندارد؛ فقط کافی است مبلغی را جهت استفاده از محل به باشگاه بدهید. مشتریان‌تان هم همان جا به سراغ‌تان می‌آیند؛ چه چیز از این راحت‌تر؟

۶۲. برنامه‌های تناسب اندام

دوره‌های تناسب اندام برگزار کنید. چیزهایی مثل برگزاری تناسب اندام به روش نظامی در پارک محل واقعا می‌توانند موفقیت‌آمیز باشند؛ بابت چند هفته برنامه‌ی تناسب اندام می‌توانید از شرکت‌کننده‌ها پول بگیرید. در ورزشگاه‌های محلی، از طریق اینترنت، و هم‌چنین پخش تراکت و پوستر می‌توانید بازاریابی کنید.

۶۳. مربی رقص

این مورد هم درست مانند مربی شخصی است، با این تفاوت که در همه جا نمی‌توانید آن را اجرا کنید؛ و باید فضای مخصوصی را اجاره کنید.

۶۴. آموزش‌های هنرهای رزمی

هنرهای رزمی همیشه محبوب هستند، حتی می‌توانید جهت آموزش هنرهای رزمی با مدارس و باشگاه‌ها قرارداد ببندید. مبلغ اندکی از بچه‌های مدرسه‌ای مطالبه کنید، ولی برگزاری روزی ۱۰ جلسه‌ی آموزشی می‌تواند پول خوبی به جیب‌تان واریز کند.

۶۵. مربی ورزشی

فوتبال / والیبال / کشتی و … مدرک مربیگری سطح بالا بگیرید و به صورت مربی آزاد مسئولیت تیم‌های محلی را به بپذیرید. خدا را چه دیدید، شاید روزی الکس فرگوسن شدید.

۶۶. مربی یوگا

فضایی را در یک باشگاه مخصوص یوگا یا باشگاه محل‌تان اجاره کنید و به مربیگری بپردازید.

۶۷. متخصص تغذیه

هر قدر هم که ورزش کنید، باز هم بین شکم و آشپزخانه رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد. اگر متخصص تغذیه هستید می‌توانید با همه‌ی مکان‌های بالا قرارداد ببندید یا به افراد خاص توصیه‌های تغذیه‌ای‌ ارائه دهید.

ایده کسب و کار موفق و خلاقانه

آغاز هر کسب و کار بزرگ و موفق در یک تصمیم خلاقانه ریشه دارد. در این بخش، کلی ایده‌های خلاقانه به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید با استفاده از آن‌ها به هنر درون‌تان تجسم دهید.

۶۸. تعمیر و فروش لوازم آنتیک

آدم‌ها معمولا علاقه دارند یک چیز قدیمی یا حتی به ظاهر قدیمی در خانه‌شان داشته باشند؛ این گونه چیزها به طراحی‌های مدرن شخصیت می‌دهند؛ می‌توانید لوازم قدیمی (لزوما نه آن‌چنان قدیمی) را با قیمت اندک بخرید و با هنر و خلاقیت امروزی دستی به سر و روی‌شان بکشید و بفروشید.

۶۹. دلال عتیقه

با رعایت مسائل قانونی و احترام به تاریخ کشور، می‌توانید از این راه پول خوبی به دست بیاورید.

۷۰. هنرمند

شاید نیازی به گفتن نداشته باشد، ولی اگر واقعا استعداد دارید هرگز نباید دست روی دست بگذارید و استعدادتان را هدر دهید. حتی اگر به قصد تفریح و سرگرمی هم که باشد، آثار برجسته‌تان را به بازار ببرید و ببینید چه پیش میاد.

۷۱. طراحی

یکی از سخت‌ترین چیزها در دنیای استارت‌آپ‌ها، پیدا کردن طراحان با کیفیت است. برای استارت‌آپ قبلی‌مان، حدود پنج تیم طراحی را رد کردیم تا توانستیم به طراحان مورد نظرمان دست پیدا کنیم. اگر دستی در طراحی وب دارید، پروفایل شایسته‌ای برای‌ خودتان تهیه کنید، و شروع به تعریف و تمجید کردن از خود کنید و در آخر، منتظر بمانید تا سیل درخواست‌ها به سمت‌تان سرازیر شوند.

۷۲. فروش شکلات / کیک / شیرینی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه با تماشای مسابقات آشپزی و کیک‌پزی تلویزیونی به خودتان می‌گویید، “‌من می‌توانم در این مسابقه برنده شوم‌”‌، دست به کار شوید و دست‌پخت‌های‌تان را به صورت آنلاین یا از طریق همکاری با فروشگاه مواد غذایی محلی‌تان بفروشید.

۷۳. فروش جنس در صندوق عقب ماشین

دقیقا به همین نحو. شاید تا به حال چنین چیزی را دیده باشید؛ افرادی که درِ صندوق عقب خودروی‌شان را بالا می‌زنند و ادکلن می‌فروشند. خیلی‌ها از این راه پول خوبی به دست می‌آورند؛ حتی می‌توان به این کار به عنوان شغل تمام وقت نگاه کرد.

۷۴. فروش در بازارهای موقت

اگر در خانه یا کارگاه خانگی‌تان محصولی هنری می‌سازید؛ اگر ترشی، شیرینی، یا هر چیزی از این قبیل درست می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در بازارهای موقت، مثل چهارشنبه بازار و غیره به فروش برسانید.

۷۵. فروش در غرفه‌های فروشگاه‌ها

این مورد هم دقیقا شبیه مورد بالا است، با این تفاوت که می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید، با پرداخت مبلغ نه چندان زیاد، غرفه‌های ثابت داشته باشید.

۷۶: فروش آنلاین هنرهای دستی

فروش آثار هنری در چهارشنبه‌ بازارها و غرفه‌های فروشگاه‌ها ممکن است دردسرهای خودش را داشته باشد؛ ولی فروش آنلاین این آثار، هم راحت و بدون دغدغه است، و هم این‌که مخاطبین‌تان گسترده‌تر می‌شوند.

ایده کسب و کار موفق متفرقه

این مقاله می‌توانست حاوی “‌۳۰۰ ایده‌ی کسب و کاری‌”‌ باشد؛ ولی نه من وقت داشتم و نه شما حوصله‌ی خواندن! در آخر مایل هستم به سایر ایده‌های مورد علاقه‌ام اشاره کنم که در هیچ یک از دسته‌بندی‌های بالا جا نگرفتند.

۷۷. چاپ و پخش تراکت

شرکت‌ها همیشه به افرادی نیاز دارند که تراکت‌های‌شان را در مکان‌های عمومی یا صندوق پستی خانه‌ها پخش کنند. شما می‌توانید در این حوزه یک آژانس حرفه‌ای تاسیس کنید که نه تنها تراکت‌های مشتری را طراحی و چاپ می‌کند، بلکه مسئولیت پخش‌شان را نیز بر عهده می‌گیرد.

۷۸. برنامه‌ریزی عروسی و رویدادهای بزرگ

با تالارهای عروسی و سالن‌های همایش صحبت کنید تا شما را به مشتریان‌شان معرفی کنند. شما هم آن‌ها را قانع کنید که می‌توانید برگزاری این گونه مراسم را به ساده‌ترین و ارزان‌ترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید.

۷۹. راهنمای تور

تنها کافی است یک زبان خارجی بلد باشید و اعتماد به نفس داشته باشید. با همکاری با آژانس‌های مسافرتی پول خوبی به دست می‌آورید.

۸۰. خرید و فروش بلیط

به فروش بلیط کنسرت و نمایش بپردازید؛ یا می‌توانید در محل برگزاری، مستقیما مسئول فروش بلیط شوید، یا این‌که بلیط‌ها را بخرید و در زمانی نزدیک به برگزاری، آن‌ها را بفروشید.

منبع : بازده

قسمت های دیگر این گزارش را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا