ایده

۱۰۰ ایده کسب و کار موفق که می توانید همین امروز شروع کنید-بخش سوم

۴۱. فروش بدون نگهداری و حمل کالا (دراپ شیپینگ)

این روش درست مثل بازاریابی رابطه‌ای است، با این تفاوت که کاربران در وب‌سایت‌تان می‌مانند. در روش دراپ شیپینگ (Drop-shipping) به فروش محصول می‌پردازید، ولی نیازی به داشتن انبار و حتی تحویل جنس به مشتری ندارید، بلکه فقط فرایند خرید را کنترل می‌کنید. پیاده‌سازی دراپ شیپینگ بسیار پیچیده‌تر از فروش رابطه‌ای است، ولی بازده‌ی آن به شکل قابل توجهی بسیار بیش‌تر از آن است. اگر این کار خوب پیش برود، حتی می‌توانید یک تجارت الکترونیکی بین‌المللی داشته باشید.

۴۲. فروشگاه مجازی

اگر دستی در هنر و طراحی دارید، یا مثلا شیرینی‌پز ماهری هستید یا توانایی تولید هر محصول دیگری را دارید، با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین شخصی یا فروشگاه‌های آنلاین دیگر، محصولات‌تان را بفروشید. خوبیِ استفاده از سایر فروشگاه‌های آنلاین این است که می‌توانید بدون نیاز به هیچ گونه برنامه‌نویسی، تجارت الکترونیک خودتان را داشته باشید.

۴۳. وبلاگ نویسی

وبلاگی بسازید و مخاطبین گسترده‌ای جمع کنید؛ اگر بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، کلی پول به دست می‌آورید. وب‌سایتی مانند تک‌کرانچ ابتدا فقط وبلاگی برای سرگرمی بود، ولی هم‌اکنون به یک کسب و کار بزرگ تبدیل شده است و ۲۵ میلیون دلار به دست آورده است.

۴۴. تبلیغ نویسی

بسیاری از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به داشتن محتوایی برای بازاریابی و تبلیغ نیاز دارند؛ و اگر قلم نافذی دارید، می‌توانید به عنوان یک تبلیغ نویس آزاد پول در بیاورید.

۴۵. نویسنده‌ی کتاب الکترونیکی

اگر در مورد موضوعی خاص دارای دانش و فن هستید، چرا کتاب کوتاهی درباره‌اش نمی‌نویسید و آن را به صورت الکترونیکی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کتاب‌فروشی منتشر نمی‌کنید، و با فروش‌ آن، پول به دست نمی‌آورید؟‌

۴۶. دورکاری و فریلنس

سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با ثبت نام و ارسال رزومه‌تان در آن‌ها، به مشتریانی دست یابید که به کارتان احتیاج دارند. کارهای زیادی است که می‌توانید به صورت دورکاری و آزاد در خانه‌تان انجام دهید؛ از طراحی لوگو گفته تا نویسندگی و ترجمه و غیره.

۴۷. تُرک مکانیکی آمازون

سایت‌هایی نظیر ترک مکانیکی آمازون وجود دارند که در عوضِ انجام کارهایی که فقط از هوش انسانی بر می‌آیند و هنوز رایانه نمی‌تواند به طور کامل و مطمئن انجام‌شان دهد، به افراد پول می‌دهند. مثلا در این سایت می‌توانید با تبدیل فایل‌های صوتی به نوشتاری پول در بیاورید. البته موفقیت و وسعت‌ کارتان، به بلد بودن زبان‌های مختلف بستگی دارد.

۴۸. راه‌اندازی یک نمایندگی

بر اساس یکی حوزه‌های کسب و کار اینترنتی، یک نمایندگی تاسیس کنید. معمولا نمایندگی‌های اینترنتی در حوزه‌هایی نظیر طراحی، سئو، ماموریت پژوهشی، و توسعه تخصص دارند و حتی فقط با اپلیکیشن‌های موبایل کار می‌کنند.

۴۹. ساخت و تغییر اپلیکیشن

اگر در توسعه‌ی اپلیکیشن مهارت دارید، می‌توانید با یک دستکاری معمولی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص برای فروش بگذارید.

۵۰. آموزش آنلاین

اگر در یک حوزه‌ی خاص دارای تخصص هستید، می‌توانید دوره‌های آموزش آنلاین برگزار کنید و از شرکت‌کننده‌های این دوره‌ها پول بگیرید. برخی از شرکت‌ها و سایت‌ها وجود دارند که فضایی برای انتشار و بازاریابی دوره‌های آموزشی در اینترنت برای‌تان فراهم می‌کنند.

۵۱. دستیار مجازی

دوره‌ و زمانه‌ی استخدام دستیار شخصی به سر رسیده است، و دستیاران مجازی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. اگر مشتاق سازمان‌دهی شدن هستید و می‌خواهید کمی پول اضافه در بیاورید، دستیار مجازی ایده‌ی کسب و کاری بسیار خوبی است.

۵۲. خرید و فروش در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

تجارت در اینترنت یک کار هنری است. ابتدا با چیزهای کوچک و ارزان شروع کنید؛ محصولات کوچک را در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بخرید، سپس دستی به سر و روی‌اش بکشید و مجددا آن را بسته‌بندی کنید و همان جا با سود بیش‌تر بفروشید.

۵۳. خرید و فروش دامنه

پیدا کردن یک دامنه‌ی خوب و خرید آن با قیمتی مناسب می‌تواند راهی برای پولدار شدن‌تان باشد. حتی می‌توانید کاری کنید که هنگام بازگشت دامنه‌ها به بازار، از این مسئله مطلع شوید.

۵۴. اجاره‌ی ویلا و خانه

اگر ساکن شهر‌های توریستی هستید، و ویلا یا اتاق اضافه دارید، یا خودتان هنگام تعطیلات به مسافرت می‌روید، می‌توانید از طریق سایت‌های اجاره‌ی ویلا و خانه برای مناسبت‌های خاص مشتری پیدا کنید و پول در بیاورید.

۵۵. فروش عکس

بیش‌تر وب‌سایت‌ها از عکس‌های آرشیوی استفاده می‌کنند؛ اساسا بیش‌تر وب‌سایت‌های خارجی بابت حق استفاده از عکس‌ها در مطالب‌شان به صاحبان عکس پول پرداخت می‌کنند. از این رو، می‌توانید کلی عکس‌های زیبا و با ارزش بگیرید و آن‌ها را وب‌سایت‌های مخصوص فروش عکس‌های آرشیوی قرار دهید و منتظر سفارش مشتری بمانید.

۵۶. خدمات پژوهش بازار

راه‌اندازی یک کسب و کار بسیار دشوار است، به خصوص در بازارهای شناخته شده و قدیمی. اگر در حوزه‌ی پژوهش‌های بازار تجربه دارید، از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مخصوص پژوهش‌های‌تان را در زمینه‌ی بازار به متقاضیانِ این قبیل اطلاعات ارائه دهید.

۵۷. کسب درآمد از شرکت در نظرسنجی

به تازگی برخی از سایت‌های نظرسنجی در ایران نیز تاسیس شده‌اند که با شرکت در نظرسنجی‌های‌شان می‌توانید پول در بیاورید.

۵۸. تبدیل شدن به شخصیتی مشهور در یوتیوب

افراد مشهور در یوتیوب از درآمد تبلیغاتی‌شان پول‌های هنگفت و مسخره‌ای به جیب می‌زنند. برای این‌که بتوانید در یوتیوب به شخصیت مشهوری تبدیل شوید، لازم نیست یک خواننده یا هنرپیشه‌ی معروف باشید؛ فقط کافی است یکی از ویدئوهای‌تان همه جا پخش شود (اصطلاحا وایرال شود).

۵۹. برگزاری وبینار

راه‌های بسیار عالی جهت بازاریابی برای محصولات و خدمات وجود دارند؛ اگر بتوانید جمعیت بزرگی را تشکیل دهید که خواهان شرکت در وبینارتان باشند، می‌توانید با استفاده از محتوای دیگران کلی پول به جیب بزنید. اگر در زمینه‌ای دارای نبوغ و استعداد هستید، وبینارهایی برگزار کنید و افراد را به شرکت در آن تشویق کنید. بابت شرکت در این وبینارها می‌توانید پول بگیرید یا محصول‌تان را در آن‌جا تبلیغ کنید.

۶۰. آزمونگر

وقتی شرکت‌ها محصول یا خدمت جدیدی عرضه می‌کنند، زمان زیادی می‌گذرد تا تمام خطاها و کمبودهای‌اش شناسایی و برطرف شوند. شرکت‌ها پول زیادی برای آزمودن محصولات و خدمات‌شان خرج می‌کنند؛ از این رو، می‌توانید خودتان را به عنوان یک آزمونگر آزاد معرفی کنید یا وب‌سایتی در این مورد راه‌اندازی کنید و به عنوان یک آزمونگر بازاریابی کنید. شاید بعدها توانستید یک شرکت تخصصی در زمینه‌ی آزمودن محصولات و خدمات سایر شرکت‌ها تاسیس کنید و این کار به شغل اصلی و درآمدزای‌تان تبدیل شود.

منبع : بازده

قسمت های دیگر این گزارش را می توانید در اینجا مطالعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا