همایش و رویداد

جابزلند

اولین کمپ توانمندسازی مشاغل خانگی نوآورانه

جابزلند، اولین کمپ توانمندسازی طرح‌های مشاغل خانگی نوآورانه، با هدف توانمندسازی افراد مستعد به عنوان صاحبان و رهبران این مشاغل و با تمرکز بر افزایش اشتغال و ایجاد بستری مناسب در جهت ایجاد کسب و کارهای خانگی و به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و گروه مشاورین اینوواتوس طراحی و تدوین گردیده است.
در این رویداد شرکت کنندگان به مدت یک ماه تحت نظر بهترین منتورهای کسب و کار و مشاورین این حوزه خواهند بود و از تجارب و دانش این عزیزان در جهت پیشبرد و بهبود طرح خود نهایت بهره را خواهند برد.

کسب و کارهای خانگی یکی از زمینه های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد و توسعه اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می­ گردند. انجام کسب و کار در “منزل” ، مشارکت اعضای خانواده جهت انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک را موجب می شود. و از رفت و آمدهای شهری، هزینه­ های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، ایاب و ذهاب و استفاده از نیروی کار به جزء اعضای خانواده جلوگیری می­ کند. و به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی افراد و اشتغال آنان، ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد-شاگردی بین اعضاء خانواده کمک شایانی خواهد کرد.

امروزه کسب و کارهای خانگی با بهره گیری از امتیازاتی چون توسعه دانش و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، طیف گسترده ای از مشاغل را در اکثر حوزه های اقتصادی به خود اختصاص داده اند و در زمره یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین بخش های اقتصادی جوامع بشری به شمار می روند.

از این رو صاحبان و رهبران این مشاغل جهت مدیریت و رهبری علاوه بر مهارت های فنی، به مهارت هایی همچون مدیریت زمان، مدیریت و سازماندهی منابع، مدیریت فردی و تیمی و از همه مهمتر مهارت های بازاریابی نیازمندند.

در این راستا با هدف شناسایی افراد مستعد دارای طرح های نوآورانه – به عنوان صاحبان و رهبران این مشاغل- در جهت توانمندسازی این افراد برای فراهم سازی بستری مناسب در جهت شکل گیری مشاغل خانگی نوآورانه پایدار و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش، رویداد جابزلند تحت عنوان اولین کمپ توانمندسازی مشاغل خانگی نوآورانه، طراحی و تدوین گردیده است.

دراین طرح ، با اتکاء به حمایت های جهاد دانشگاهی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و خدمات شتاب گیری گروه مشاورین اینوواتوس؛ ۵ طرح منتخب اقدام به راه­اندازی کسب و کار و تکمیل تیم خود با استفاده از حضور افراد تحت پوشش توانمند و متناسب با حوزه مورد نظر می نمایند.

امید است با تکرار برگزاری این کمپ ها، به تعداد افراد توانمند بیشتری در جهت افزایش اشتغال دست بیابیم و به سمت رونق اقتصادی در حوزه مشاغل خانگی گام برداریم.

کمپ توانمندسازی (Empowerment Camp) یک رویداد آموزشی- تجربی است که به مدت ۶ هفته و با ارائه خدماتی چون آموزش، مشاوره، منتورینگ، بررسی مولفه های روانشناختی کارآفرینانه، MVP SHOW و Demo Day به شرکت کنندگان (صاحبان طرح ها) برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این کمپ، توانمندسازی افراد مستعدی است که دارای طرح اولیه می باشند و همچنین آماده سازی این افراد جهت ورود به بازار، راه اندازی و شکل گیری کسب و کار و توسعه اشتغال می باشد.
از این رو با برگزاری کمپ توانمندسازی، افراد صاحب طرح اقدام به ارسال طرح های خود نموده و طرح های ارسالی به صورت تخصصی داوری و رتبه بندی می شوند. در نهایت افراد مستعدی که توانمندی و ظرفیت های بالایی برای رهبری و مدیریت تیم و پیاده سازی کسب و کارها دارند غربال می شوند، و به مدت یک ماه به همراه یک یا دو نفر هم تیمی (تیم ها باید حداقل دو و حداکثر سه نفره باشند) در کمپ حضور یافته و دانش و مشاورهای ارزشمندی در راستای هرچه توانمند شدن و ورود به بازار و شکل گیری کسب و کارهای خود دریافت خواهند کرد. در کنار آموزش ها و مشاوره های حوزه کسب و کار شرکت کنندگان از نظر مولفه های روانشناختی کارآفرینانه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت. در هفته پایانی کمپ نیز شرکت کنندگان، طرح های خود را با حضور در MVP SHOW در معرض نمایش خواهند گذاشت و با کمک منتورهای این حوزه به اعتبارسنجی طرح های خود خواهند پرداخت. در نهایت در روز پایانی کمپ نیز تیم های حاضر در کمپ در برابر سرمایه گذاران، کارآفرینان و بزرگان حوزه کسب و کار ارائه خواهند کرد و به ۵ طرح منتخب از نگاه داوران علاوه بر جوایز، خدمات شتابدهی ویژه ای توسط گروه مشاورین اینوواتوس ارائه خواهد شد.

ویژگی های منحصر به فرد کمپ توانمندسازی:

  • غربالگری ایده ها با استفاده از متد رتبه بندی
  • افزایش دانش مخاطبان با بهره مندی از دانش و تجارب منتورهای تخصصی حوزه کسب و کار
  • ارائه خدمات منتورینگ هدفمند و همسو با آموزش ها
  • انجام فرآیند کامل اعتبارسنجی با کمک آموزش، مشاوره، منتورینگ، حضور در MVP SHOW و ارائه گزارش
  • توجه ویژه به مولفه های رفتاری-شناختی و رفتار شناسی مخاطبین در جهت تشخیص روحیه کارآفرینی با استفاده از تست های استاندارد و منتورهای تخصصی این حوزه
  • نگاه علمی به مبحث داوری

آخرین مهلت ثبت نام : ۴ آبان ماه
زمان برگزاری کمپ : ۱۱ آبان الی ۱۱ آذر

برگزار کنندگان:
اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی
جهاد دانشگاهی خراسان رضوی
گروه مشاورین اینوواتوس

پیش رویداد:
پنج شنبه 18 مهر ماه، آمفی تئاتر دانشگاه خاوران

اطلاعات بیشتر و ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا