همایش و رویداد

استارتاپ ویکند آب

استارت‌آپ ویکند آب (Water startup weekend) به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در سبزوار برگزار می‌شود.

بحران آب در ایران سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از استفاده نادرست منابع آب است. ایران هم ‌اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است. برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی از طریق شبکه بزرگی از زیرساخت‌های هیدرولیکی و چاه‌های عمیق، وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده ‌است. تبدیل فاضلاب به تهدید و عدم تصفیه بخش قابل توجهی از آن، این بحران را شدید تر می کند. از نشانه‌های این بحران کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب، فرسایش خاک، گرد و غبار بیشتر، و … است.

دانشگاه حکیم سبزواری در راستای رسالت آموزشی، پژوهشی، و فرهنگ سازی مصرف آب و حرکت در جهت حل مشکلات مرتبط، در آبان ماه 1398 استارت‌آپی را با محوریت مسئله‌ آب برگزار می‌کند.

این رویداد با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه در زمینه‌ آب و به ‌منظور شکل‌دهی هسته‌های فناور به‌ صورت فراگیر و بین ‌رشته‌ای در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد. ثبت‌نام برای این رویداد 15 شهریور 1398 آغاز می شود و تا 30 مهرماه ادامه خواهد داشت. فرآیند سه روزه استارتاپ ویکند ظهر روز شنبه 25 آبان شروع و تا دوشنبه 27 آبان 98 ادامه خواهد داشت. سه شنبه 28 آبان 98 ارایه نهایی رویداد برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد پس از انجام پیش‌ثبت‌نام، ایده‌های خود را برای غربالگری ابتدایی در سایت رویداد ثبت می کنند. داوری اولیه ایده ها توسط داوران انجام و نتایج آن در سایت رویداد قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین برگزارکننده رویداد به ‌منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با یکدیگر و شکل‌گیری هسته‌ اولیه‌ تیم‌ها، فراخوانی جهت گردهمایی منتشر خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر و ثبت نام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا