مجله استارتاپی

حمایت از رونق تولید با فناوری های حوزه دریا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان هرمزگان، توسعه درون زا بر اساس پتانسیل های سرزمینی و نیروی انسانی را از اولویت پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و گفت: نیروی انسانی خلاق و مستعد پایه اقتصاد دانش بنیان است. استان هرمزگان نیز ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش و همچنین به لحاظ سرزمینی به خصوص در حوزه دریا دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری دریا را یک منبع بزرگ برای تولید ثروت برشمرد و بیان کرد: جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریا محور باشد و بتوانیم در همه عرصه های مربوط به دریا ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین ابراز کرد: رشد بسیار خوبی را در تعداد شرکت های دانش بنیان استان هرمزگان در سال های اخیر شاهد هستیم. شرکت‌های فناوری که با ایده های خوب خود می‌توانند طرح های مناسبی را برای توسعه کسب و کار و اشتغال در هرمزگان اجرا کنند.

هرمزگان قطب اقتصاد و صنایع دریایی کشور

ستاری وجود صنایع بزرگ، معادن و توانمندی های گسترده در زمینه اقتصاد دریا محور و گردشگری را عامل تبدیل این استان به قطب اقتصاد و تولید کشور دانست که این توانمندی ها مزیتی برای حضور گسترده مراکز علمی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان محسوب می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به حمایت های این معاونت اشاره کرد و گفت: برج فناوری هرمز در بندر عباس با توجه خوب این نهاد راه اندازی شد تا بستر مناسبی برای توسعه فعالیت های علمی و فناوری باشد. مجموعه ای که امکانات مناسبی را در اختیار شرکت های دانش بنیان و فعالان این حوزه در هرمزگان قرار می دهد.

ستاری با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تحول خوبی در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال ایجاد کنند، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم موجود در هرمزگان صنایع دریایی است و از جمله نیازها در این حوزه تامین تجهیزات و قطعات مربوطه است که شرکت های دانش بنیان می توانند به خوبی در این حوزه ورود داشته باشند تا این استان با حضور شرکت های دانش بنیان به مرکز ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنایع دریایی تبدیل شود.

در پایان نشست نیز فعالان اقتصادی و دانش بنیان حاضر با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت و گو کردند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

منبع : اکوموتیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا