دیوار خبرسانهمایش و رویداد

برگزاری همایش هنر در خدمت برندسازی شهری در موسسه آموزش عالی فردوس

همزمان با بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری همایش هنر در برندسازی شهری با سخنرانی جناب آقای دکتر حمید کارگر ( ریاست محترم انجمن علمی فرش ایران ، مشاور معاون آموزشی وزیر علوم ) و جمعی از دانشجویان و مسئولین محترم موسسه آموزش عالی فردوس در روز یک شنبه ۹۸/۰۹/۲۴ برگزار گردید .
این همایش با رویکرد برندسازی شهری در حوزه های مختلف چون فرش ایران برگزار شد ، این همایش با سخنرانی دکتر کارگر آغاز گردید .
ایشان خاطر نشان کرد می بایست اقتصاد مقاومتی را در تمامی حوزه های علم و دانش ، بخصوص پژوهش باور داشته باشیم که بتوان با تکیه بر داشته های واقعی خود با یک نگاه درون زا و برون گرا ، فرای مرزهای خود را نگاه کرده تا یک تصمیم واقعی و معقول گرفته شود .
دکتر حمید کارگر ریاست انجمن علمی فرش ایران کمینه ۳۰۰۰ ساله قدمت فرش ، پراکندگی وسیع صنعت فرش بافی در کل جغرافیای ایران و وجود طراحان هنرمند را جز زیرساختهای صنعت فرش ایران دانستند و آنرا گنجینه ای غنی از طرح و نقش بیان کردند .
وی افزود : یکی از چالش های اصلی در این حوزه را حفظ بازارهای فعلی و نفوذ در بازارهای جدید ، گسترش و رونق تجارت فرش در ایران دانستند و با پیشنهاداتی چون تبلیغات کافی و موثر ، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و برگزاری نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی راه های برندسازی در این حوزه را اعلام نمودند .
حمید کارگر از حضور کمرنگ فعالان حوزه فرش چه در سطح خرد و چه در سطح کلان و همچنین از افت و نزول صادرات فرش در ایران ابراز تاسف کرد که منشا اصلی این اتفاقات را تحریم ها ، سومدیریت ها ،خودتحریمی و تورم در داخل کشور بیان نمودند .
در پایان ایشان از افتتاح مجله علمی پژوهشی در موسسه آموزش عالی فردوس خبر دادند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا