دیوار خبرسانمجله استارتاپیهمایش و رویداد

نهمین جلسه صبحانه کاری شتابدهنده ها و مراکز مشاوره ،اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان خراسان رضوی

نهمین صبحانه كاری شتابدهنده ها و مراكز كارافرینی بمیزبانی شتابدهنده تكاپ و با حضور دکتر رحیم سرهنگی مدیرکل محترم توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس كانون انجمن صنفي مراكز مشاوره و اطلاع رساني مهندس محمود جانی درمیان و هیئت مدیره انجمن صنفی شتابدهندها و سایر مدیران شتابدهنده ها و مراكز كارافرینی در مورخه ١٦ بهمن ٩٨ تشكیل شد.

مصادف با ایام ا… دهه فجر انقلاب اسلامی ایین افتتاح از شتابدهنده تكاپ در حوزه تخصصی دام و طیور و خدمات توسعه كشاورزی و روستایی صورت گرفت.

در این جلسه همفكری و هم افزایی مطالب مهمی جهت تعامل دولت و بخش خصوصی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ كارافرینی و استارتاپی نقد و بررسی گردید.
دكتر سرهنگی بعنوان متولی فرهنگ كارافرینی در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی چالشها و نقطه نظرات فعالین اكوسیستم كارافرینی استان خراسان رضوی را بررسی و مورد توجه قرار دادند.
از این نكات میتوان به موارد زیر اشاره كرد:

الف: تصحیح فرهنگ اكرام كارافرینان و تولید كنندگان طبق گفته مقام معظم رهبری حفظهم ا… كه فرمودند تولید كنندگان و كارافرینان رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و با نگاه یا مبارز به ایشان باید نگاه كرد و مورد تكریم قرار داد.

ب: ایجاد زیر ساخت گرنت یا كمك بلاعوض به شتابدهنده ها بعنوان سنگر سازان بی سنگر جهت تسهیل و توسعه اكوسیستم كارافرینی و كم كردن سیكل شتابدهی با تشكیل دورهای اموزشی و در نهایت سرعت تجاری سازی و موفقیت استارتاپ ها

ج: هدایت هدفمند سازی یارانه ها و هوشمندی سازی آن جهت تزریق در بدنه كارافرینی اكوسیستم كشور

د: تلاش در تغییر برنامه بودجه دولت و تخصیص منابع كافی جهت تامین مالی اكوسیستم كارافرینی

ه: ایجاد سمینار و نشست های تخصصی و فراگیر در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و سازوكار فرایندها و ارزشهای كارافرینی و استاراتاپی برای مدیران و مسئولین كشور در جهت تعریف و نمایش فرهنگ كارافرینی به دولتمردان

و:تصحیح فرهنگ مالیاتی و بیمه قراردادها در كشور مخصوصا در مجموعه های كارافرین و شتابدهنده ها

ز: ایجاد زیرساخت كارت طلایی كارافرینی برای پیشتازان صنعت و اكوسیستم كارافرینی – استارتاپی در جهت تسهیل در گرفتن خدمات ویژه و توسعه برنامه های زیرساختی كشور
ح: همسویی و هارمونی بین نهادهای متولی كارافرینی در كشور از جمله وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی ریاست جمهوری و سایر مجموعه ها

ط: برنامه ریزی جهت یك همایش ملی كارافرینی بمیزبانی مشهد و شناساندن ظرفیتهای بزرگ این شهر مقدس و تبدیل این كلان شهر به یكی از بزرگترین قطب ها و هاب های كارافرینی خاورمیانه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا